onze 2e, laatste week vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pauline Koedam - WaarBenJij.nu onze 2e, laatste week vakantie - Reisverslag uit Accra, Ghana van Pauline Koedam - WaarBenJij.nu

onze 2e, laatste week vakantie

Door: pauline en tom

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 April 2013 | Ghana, Accra

Bij nader inzien heb ik in mijn vorige verslag een typefoutje gemaakt.
De laatste 2 dagen klopt de data niet, ag ja ik ga nu gewoon weer
beginnen met het verslag en dan wel met de goede datum.

zondag 24-03
Vandaag staat Cape Coast op de planning, omdat ik van een vrijwilliger
had gehoord dat daar wel een leuk hotel zat –en dan ook nog wel naast
het castle- hebben we ’s ochtends onze tas weer in gepakt. Het
inpakken gaat steeds makkelijker, de kleding wordt hierdoor wel wat
gekreukelder maar ja als je het aan heb zie je er niks meer van. Na
wat biscuitjes gegeten te hebben, hebben we uitgecheckt. Nee we hebben
geen ontbijt op, zit het ontbijt er een keer bij is het niet te eten.
Ag ja we komen niet om van de honger en we hebben genoeg koekjes om
onze magen te vullen. Dezelfde taxi chauffeur heeft ons bij Oasis
Beach hotel gebracht. We waren wat aan de vroege kant want er was nog
geen kamer voor ons vrij. Ook enkel hadden ze een kamer met een
gedeelte badkamer. Nou ja dan doen we dat toch, het is niet wat we
‘gewend’ waren maar ja we zijn in Afrika en jong dus beetje basic
moeten we ook doen. Nou na 2u gewacht te hebben konden we dan
eindelijk onze kamer in. Oke dit is wel het minste wat we gehad
hebben. De kamer rook muf en de laken waren beetje kleffig, ondanks de
vin had Tom het warm. Maar ja we hebben de spullen gedropt en zijn
richting het Castle gegaan. Hier hebben we een rondleiding gehad met
een gids die wel interessant vertelde over het verhaal van de
slavernij. Het eerste deel van het fort was rond 1652 gebouwd door
Portugese, de Nederlanders maakte het fort verder af en de Engelse
hebben de finishing touch gedaan omtrent het fort. De Engelsen en de
Afrikaanse chiefs hielden de slavernij in stand. De chiefs ruilde
mensen in voor wapens. De mensen(slaven) werden naar Amerika en
Caribisch gebied toegezonden om op de katoen velden te werken of als
persoonlijke slaaf voor de mensen daar. Het is een groot fort en het
is bizar als je erover nadenkt dat honderden jaren geleden hier gewoon
slaven werden gehouden en dat ze met ze tweehonderden in een klein
hokje werden gestopt voor te slapen, eten en dat ze hun behoeftes ook
allemaal bij elkaar moesten doen. Zo mogen wij toch wel van geluk
spreken dat wij in dit tijdperk geboren zijn en dat wij in ontwikkeld
Europa wonen. Ondanks de crisis die nu heerst hebben wij het toch wel
erg goed als je het vergelijk bij hier.

Na dat we het fort bekeken hadden zijn we de stad ingegaan. We hebben
wat rond gelopen, maar we kwamen er snel achter dat deze stad toch wel
erg armoedig is. Langs de wegen is het riool, open riool beter te
noemen. Het rook niet echt lekker en alle mensen zaten er naast. Snap
wel dat men hier ziek wordt. Ook als je tussen de huizen door keek zag
je erg veel armoede, toch wel even anders dan Accra. Tom had er
alweer genoeg van gezien, dus we gingen richting hotel. Op de weg naar
het hotel worden we door een man geroepen. Deze man, leek beetje op
een oude jamaicaan, stapte uit een auto en riep naar ons dat hij met
ons hierheen was gekomen. Ik zeg nog tegen Tom, kom lopen wat voor
mafkees is dat. Maar Tom keek even goed en toen zag die het, het was
een man waarmee Tom op Casablanca had gesproken. Wat een toeval maar
weer, loop je in dezelfde stad, op de zelfde dag in de zelfde straat.
Na even met deze muzikant gesproken te hebben zijn we weer
doorgelopen. Bij hotel aangekomen hebben we lekker op een bankje
gezeten en gekeken naar men die aan het volleyballen waren. ’s Avonds
hebben we pizza en een kipburger gegeten. Daarna weer gerummikubd en
proberen te gaan slapen. Er was geen klamboe, wel een vin dus laten we
hopen dat die de muggen weghoudt.

maandag 25-03
Maar helaas de elektriciteit was ’s nachts uit waardoor de ventilator
uit ging en het warm werd op de kamer. Ook kreeg ik overal jeuk en
dacht zelf over na om al me spullen te pakken en naar ander hotel te
gaan want het bed voelde wel vies en die jeuk.. Leek wel of er vlooien
in bed waren, oke echt een verschrikkelijke nacht en het was pas 1.30.
Maar na lange tijd ging gelukkig de ventilator weer aan en hebben we
ons met deet in gesmeerd. Ook heb ik een handdoek op bed gelegd zodat
we daarop konden liggen. Gelukkig zijn we nog even in slaap gevallen.

Nadat we wakker werden even gedoucht, het zag er allemaal wel schoon
uit. Daar hebben we niks over te klagen, enkel over de kamer. Maar ja
gelukkig bleven we er maar 1 nachtje en gaan we vandaag naar Green
Turtle Lodge. Ik zei eerder dat het in Akwadee is maar ook dit is een
spelfout, het is Akwidaa. Ag ja bijna het zelfde. Voordat we de taxi
naar Akwidaa pakte zijn we eerst even wat boodschappen gaan doen bij
de melcom, een supermarkt. Toen even onderhandeld met een
taxichauffeur. Oke voor 100 cedi mag die ons wel brengen. Na een lange
rit van ruim 3 u kwamen we aan bij Green Turtle Lodge. De laatste km’s
waren wel erg slecht. We reden op een zandweg met veel gaten en steen.
Regelmatig voelde we de grond of stenen onder onze voeten, maar
gelukkig zijn deze oude auto’s sterk genoeg en zijn we op plaats van
bestemming gekomen. Toen een kamer, had gisteren gesmst voor een
kamer. Geen reactie op terug gehad, maar ze hadden nog wel en kamer
over enkel was deze ook weer met gedeelde wc en douche. Nou ja prima,
zag er schoon uit en de plek hier is echt fantastisch. Prachtig aan
het strand en de kamer was ruim. De douches waren heerlijk buiten en
de toilet was gewoon op een gat. Wel met een zitverhoging en een bril.
Dus gewoon wc papier op de bril en dan is het prima. Eerst even wat
eten besteld, lekkere panini met Chunky Chips (aardappelpartjes), maar
dit was echt veel te veel. De panini was wel het dubbele van normaal.

Daarna nog heerlijk op het strand gelegen, en ook even de zee
ingegaan. Zwemmen in de zee lukt echt niet. De golven en de stroming
zijn echt te om even te relaxen maar het is wel erg leuk die hoge
golven. Zo sta je met je voeten droog en zo sta je, op de zelfde plek,
tot je heupen in het water. Op een gegeven moment kwam er een super
schattig hondje bij ons zitten. Voor dat ik überhaupt met me ogen kon
knipperen zat die op me handdoek bij me. Tja beetje bang voor vlooien,
maar ag hier raken ze die honden ook allemaal aan (ook de blanken
eigenaren). Gewoon de handdoek daarna wassen en je handen wassen.

We hebben eten voor vanavond besteld en zijn lekker gaan douchen.
Daarna even een potje rummikubben, dit ging wel wat moeizaal met
weinig licht. Je kan dan met moeite onderscheid maken tussen
zwart-blauw en orange-rood, maar met een petroleumlamp konden we wel
iets zien.

dinsdag 26-03
Tommie is vandaag jarig, alweer 26 jaar. De locatie waar we het vieren
vandaag is prachtig, het weer is perfect. Heerlijk zonnetje met een
lekker stevig windje erbij. Enkel het jammere is dat niet alle familie
en vrienden van Tom hier mee zijn verjaardag kunnen vieren, maar ja
dan maken we er samen een gezellige dag van! Wel is het bereik hier
slecht tot geen en geen internet dus niet alle felicitaties komen goed
door.

Dat hebben we zeker gedaan. Na lekker uitgeslapen te hebben, heb ik
Tom dan z’n cadeautje gegeven die ik heel de reis al mee gezuld heb.
Daarna heerlijk op het strand ontbeten met wat pringles chips en Jus
d’orange. Ondertussen kwam een vrouw even onze reservering doornemen,
hoeveel nachten we bleven en hoe we vrijdag weer naar Accra gingen.
Omdat Tommie graag met de taxi wilde (rit van 6u) hebben we meteen een
taxi gereserveerd. Omdat het zo’n lange rit is al met een taxi zou het
met de trotro/bus wel helemaal lang zijn en we willen een stop in
Awutu Breku, dus dan is zo’n privé taxi wel even lekker. Wilde de
telefoons opladen, Tom omdat hij toch wel graag zijn verjaardag smsjes
wilde lezen en we toch beetje bereikbaar moesten zijn. Ik wilde toch
ook wel beetje bereikbaar zijn dus wilde ik ook mijn telefoon opladen,
toen kwam ik erachter dat die niet meer oplaadde. Huh, vreemd, er is
niks mee gebeurd en nu ineens werkt die niet meer. Dacht dat het de
batterij was, want Tom had een nieuwe voor me meegenomen. Kon als
enige dat de schuld geven. Dus dan vrijdag maar even proberen of het
inderdaad de batterij is.

Verder was de planning om even een dagje niks op de planning te hebben
staan, nou dat is ook gelukt. We hebben de hele dag lekker gerelaxt,
zonder een keer ochtend vol gepland te hebben of gereisd. We hebben
lekker op strand gelegen, even langs strand gewandeld en natuurlijk…
Gerummikubt. Visjes in de zee zie je niet, omdat de stroming en de
golven heftig zijn denk ik.
Jammer genoeg hebben we geen feestmaaltijd gehad, maar ja we moesten
het er maar mee doen. Tom had aardappelpuree, jus en worst en voor mij
een kokos curry met rijst (jaja dit is de eerste keer in 2w dat ik
rijst eet, zo geen trek in maar smaakte prima!)

Woensdag 27-03
Betijds bed uitgegaan want we willen vandaag gaan surfen! Jaja, we
gaan actief doen. Dus wij taxi geregeld want we hadden gehoord dat je
in Busua wel goed kon surfen. Busua is een uur rijden van Akwidaa af,
dus een taxi is fijn. Nou de taxi zou rond 11u er zijn, dan konden we
’s middags nog even relaxen op het strand daar. Maar na wachten en
wachten kwam de taxi niet om 11u maar om 1u, ag wat is die 2u he.
Terwijl wij wachtend waren hebben we maar even bij de zee gestaan en
zijn we ook nog van kamer gewisseld. We hadden een kamer met gedeelde
wc/douche, maar vonden het wel even lekker om onze laatste dagen in de
kamer met uitzicht op de zee, eigen douche/wc en een veranda te
hebben. Dus we konden de laatste 2 dagen daar slapen. Heerlijk douche
in de kamer en wc in apart hokje. Ook dit was een wc met een gat
eronder dus de lucht was af en toe niet erg lekker. Maar we hebben
niks te klagen want de deur kan dicht en je ruikt het niet of een
beetje as op de compost hoop gooien en de lucht zou ook moeten
verdwijnen.

Nou dan 1u eindelijk de taxi naar Busua, een rit over de zandweg met
veel gaten en stenen en door de arme dorpjes gereden. Aangekomen bij
Busua strand zijn we naar Mr. Bright gegaan, deze surfschool werd ons
geadviseerd door de oud eigenaar van Green Turtle Lodge. Een Engelsman
die een surfschool niet lang geleden hier begonnen is. 1,5u surfles
koste 40 Cedi, dat is €16.00, dus we hebben 1,5u les gehad. Eerst
legde hij uit hoe het moest, omdat het voor Tom lang geleden was en
voor mij de 1e keer. Daarna zijn we het water ingegaan met de plank.
We moesten op de golf liggen op de plank en zo naar het strand, Dit om
gevoel te krijgen hoe de golf je mee neemt enzo. Maar dat ging goed
dus mochten we na 2x weer naar strand komen. Op naar het echte werk,
het in 1x opstaan. Uitleg gekregen en we mochten het eerst op het
strand proberen. Jaja Tom stond in 1x, ja in 1x. Goed he, zo’n lange
vent en zo lenig ;) haha. Voor mij was het een ander verhaal, het
lukte mij echt niet dus dan maar oefenen in de zee. Bij Tom ging het
wel erg goed, hij had alleen beetje moeite om te sturen en de ene keer
viel die sneller als de andere keer maar over het algemeen had hij
zeker niet te klagen. Ook dit bij mij een ander verhaal, het ging
redelijk. Ik kwam steeds op mijn knieën terecht, in 1x op mijn voeten
is te lastig. Ben jammer genoeg niet zo flexibel/lenig. Na uitleg
gekregen over een makkelijkere manier die je kan toepassen op op te
staan (in 3 stappen) ben ik dat gaan oefenen en de laatste keer stond
ik dan, eindelijk, wel heeel even. Maar ik STOND op de surfplank. Het
is toch wel inspannend dus nadat we weer klaar op het strand waren
hebben we even wat gedronken en gewacht op de taxichauffeur. Die zou
ons weer ophalen tussen 4 en half 5. Dit keer was hij wel optijd, rond
half 5. Dus zijn we weer richting Green Turtle Lodge gegaan.

Aangekomen in lodge snel eten doorgegeven en gaan douchen. Jammer
genoeg voor Tom hadden ze weinig lekkers dus heeft hij enkel brood
besteld zodat hij het lekker met pindakaas kan eten. Dit was de 1e
keer dat Tom niks lekker vond, en ze hadden ook geen Chunky Chips
(aardappelpartjes) dus dat valt reuze mee in een land waar ze
eigenlijk enkel eten eten wat Tom niet lust (Rijst, Banku, Fufu).

Na toch wel lekker gegeten te hebben kwamen we terug in de kamer, jaa
in de heerlijke ‘luxe’ kamer. Maar dat vonden wij blijkbaar niet als
enige. Want we hadden een heel ‘lief’ huisdier. Een SPIN, ja en niet
zo’n kleine ook. Denk wel dat die 10-15 cm was. Stond er nog geen 50cm
vandaan. Ik gilde niet eens, ik was helemaal in shock. Haha. Dat was
lang geleden dat ik een spin had gezien. Gelukkig heb ik een geweldige
vent die niet bang is en die de spin wel even verwijderd. Maar de spin
wilde niet dood dmv gif dus dan maar met de emmer schuivend over de
muur en de spin met emmer en al naar buiten gooien. Tja toen kwam er
even een gil, al stond ik meters terug toch is het niks voor mij. Naar
buiten om te kijken of die nu al wel dood was, maar nee hoor lag op
zijn rug te spartelen en ondanks nog meer gif ging die niet dood. Werd
hij enkel maar actief van want hij sprong op zijn poten en rende weg.
Voor Tom was het goed zo, de spin was buiten en we konden gaan slapen.
Nou voor mij dus echt niet, die spin moet DOOD, jaa DOOD. Ook al is
hij onze kamer uit, hij kan zo weer binnen komen en mij nogmaals bang
maken en daar heb ik dus echt geen zin in. Dus tja Tom, hij moest dus
echt die spin doodmaken met tegenzin. Spin dood, Pauline nog steeds
bang. Maar mijn schat van een vent help mij wel met me klamboe enzo.
Dus daarna konden we lekker onder de klamboe gaan slapen.

donderdag 28-03
Na een beetje onrustige nacht, voor mij door de spin, zijn we weer
heerlijk begonnen aan een relax dag. Ja de laatste vrije dag moeten we
toch echt lekker relaxen na toch ook best wel en druk programma met al
dat gereis van plek naar plek. Ons plan was om nog even lekker
bijbruinen en genieten van de zon, maar helaas dat zat niet mee. Het
weer was erg bewolkt. Dus lekker op veranda gelegen en gerelaxt.
Tijdens de lunch merkte we op dat er ver in de zee een tornado was, ik
weet niet of het ook zo heet als die in de zee is maar het was een
tornado op zee. Je zag heel duidelijk de grens van de lucht, zee en
daar tussen een donkere streep die van de lucht naar de zee ging. Op
meerdere plekken ontwikkelde ze zich, maar niet zo duidelijk als de
eerste. Foto lukte niet echt omdat die al aan het oplossen was en het
toch wel ver weg was. Maar het was geweldig om dit te zien, hadden dit
nooit eerder gezien. Toch vreemd he wat het weer kan doen. Weer terug
op de veranda begin het toch te storten, weer een echte tropische
regenbui. Het koelde lekker af door de regen. Maar ’s avonds was het
wel heel erg koud, nou ja wij vonden het koud. Tom had zijn
spijkerbroek met lange mouwen shirt aan en ik enkel shirt met lange
mouwen. Jaja wij klagen nu al over kou als het 25/30 graden is haha..
Wat heb ik toch een medelijden met jullie allemaal, dat het zo koud is
in Nederland (vriest). Kan ik mij echt niet voorstellen dat ik gewoon
al 2 maanden in de hitte zit en jullie al 2 maanden in de kou/sneeuw.

Vrijdag 29-03.
Onze laatste dag samen :( jammer genoeg.

Tom was erg vroeg wakker en hij had al lekker langs het strand gelopen
toen die mij wakker maakte. Spullen hadden we al ingepakt dus we
hoefde ons enkel klaar maken voor vertrek en konden we gaan. Op weg
naar Accra, taxirit van 6u. We hadden een taxi besteld om 9u maar deze
was, gelukkig maar, een half uurtje verlaat. Dus half 10 begon onze
rit. De taxi was voor Ghaneese begrippen relatief nieuw dus dat was
fijn. De stoelen waren comfortabel, dus die 6u komen we wel door.
Onderweg hebben we een stop gemaakt in Cape Coast want de taxi
chauffeur moest zijn dochter ophalen van de universiteit en afzetten
in Accra. Dus die heeft de rest van de rit meegelift. De volgende stop
was in Awutu Breku. Ik wilde mijn backpack even wisselen voor een
kleinere rugzak voor dit weekend want om de hele tijd met me backpack
te lopen vind ik beetje overdreven. Ook even een tas gemaakt voor Tom
die hij weer mee naar huis kon nemen. De laatste stop was in Accra,
Kanishie om de dochter af te zetten. Daarna naar hotel in Osu gereden,
Bleu Royal Hotel. Toen ik er met Iris, Anne en Sandra geslapen had
dachten we van WooW wat een luxe, maar dit keer viel het zwaar tegen.
O.a. door dat er geen WIFI op de kamer was, enkel koud water en een
vies bad. Maar na een douche toch even gekeken of ik mijn telefoon aan
de praat krijg. Maar helaas ook de batterij is niet het probleem. Heb
me telefoon met geen mogelijkheid aan gekregen, dus dan maar naar een
telefoon winkel. Gaat toch een hapje eten in Accra Mall dus dan direct
even langs de winkel lopen. Zo gezegd zo gedaan, taxi gepakt naar
Accra Mall. Aangekomen bij telefoonwinkel, is de winkel dicht ivp
Goede Vrijdag. Owhja het is een feestdag, he balen. Nou dan morgen
maar terug. Wel hebben we echt ontzettend lekker gegeten. Eerst lekker
knoflookbrood, daarna lekker snitzel/Kipfilet in sweet chili saus,
geëindigd met een toetje en een cocktail voor Pauline. Daarna op naar
hotel voor de laatste paar uurtjes slapen.

zaterdag 30-03
De wekker ging om 2.45, Nu is het dan echt tijd om Tom gedag te
zeggen. Hij vloog om 5.50 dus we moesten om 3.50 op de airport zijn.
Aangekomen op de airport zaten er bewakers voor bij de deur. De reden
hiervoor was dat de bezoekers, die niet vlogen, niet naar binnen
mochten. Dit werd voor ons op een minder leuke manier duidelijk
gemaakt door hem. Met een snauw, zoals meer hier gaat.
Maar nadat Tom zijn bagage heeft afgegeven en zijn tickets heeft
ontvangen is hij nog even naar buiten gekomen. Gelukkig, kunnen we nog
even afscheid nemen. Graag wilde hij mij op een taxi zetten zodat hij
wist dat ik veilig was. Maar helaas er werd al, erg vroeg, omgeroepen
dat de vlucht naar Casablanca al mocht gaan boarden. Oke, nou dan maar
gedag zeggen he. Je voelt je niet op je gemak als je dit buiten, voor
de ingang moet doen, iedereen naar je kijkt en in een land waar een
kus op straat eigenlijk al niet kan. Maar ja we zien elkaar de komende
4,5 week niet dus even een knuffel en een kus moest wel. Tom is gaan
vliegen, hij had geloof ik 3 stoelen voor hem naar Casablanca dus hij
kon lekker liggen. Op Schiphol werd hij opgehaald door zijn ouders.
Zijn vakantie zit erop.

Na deze heerlijke 2 weken had ik nog wel zin in een weekendje
gezelligheid, want voelde me niet echt lekker omdat Tom richting huis
was. Anne is zaterdagochtend naar Accra gekomen, hebben heerlijk op
het strand gelegen en lekker in de zon. Voordat we naar het strand
gingen hebben we eerst een slaapplek gezocht. We waren opzoek naar
Solvation Army in Osu. Ongeveer wist Anne waar het was. We werden
alleen de verkeerde kant gewezen, hierdoor hebben we een stuk voor
niks gelopen in de brandende zon. Maar uiteindelijk zat dit hostel op
de perfecte plek, want we wilde vanavond stappen in Fire fly’s en dit
hostel lag nog geen 5min lopen ervan af. Dus perfecter kan niet toch.

Nadat we heerlijk gezond hebben, zijn we ons klaar gaan maken voor ons
stapavondje en een lekkere salade gaan eten. Ondertussen was Iris ook
in het hostel aangekomen, die wilde een gezellig avondje stappen niet
missen. Dus nadat we klaar waren zijn we gezellig met ze 3e naar Fire
fly gegaan. De barmannen weten precies wat we willen, Cosmopolitian in
een longdrink glas. Dus kom maar op met de cocktails. Kwamen nog wat
bekende tegen, van de vorige keer dat we hier waren en verder hebben
we een geslaagde avond gehad.

31-03
Rond 5u waren we uitgefeest en zijn we ons bed in gedoken. Na lekker,
maar kort, geslapen te hebben in een gezamenlijke kamer. In het hostel
lagen we met 6 meiden op 1 kamer. 1 Ghaneese vrouw, 2 Duitse meiden en
wij 3. 9uur bed uit, want het plan was 10 uur op het strand. Dat
redden we nooit, maar toch op tijd eruit want het is een prachtige zon
dag. Dus lekker gedoucht, daar knapte ik wel even van op. Had echt een
camping gevoeld, zou die douchehokjes en zo’n wc hokje erbij. Maar
voor €4.00 p.n. was het perfect. Nadat we alle 3 de spullen bij elkaar
gepakt hadden zijn we naar de Delifrance gegaan om heerlijk te
ontbijten. Dat hadden we wel even nodig, een lekker ontbijt. Daar
kwamen we mensen tegen die we vannacht in de club hadden gezien. Toen
we wegliepen werden we gevolg door iemand met een plastic tasje. Hij
moest wat van zijn baas aan mij geven, een gebakje, maar wij denken
eerder dat het voor Anne bestemd was want die had meer contact met hem
dan ik.

Wij een taxi naar Labadi beach gepakt. De chauffeur wilde het gebakje
niet aannemen dus wij weer verder meegesleept. Dan maar gegeven aan
diegene die je briefjes controleer of je betaald heb voor de entree.
Zo die zijn we ook kwijt, nu een plekje zoeken en genieten.

Na een perfect plekje gevonden te hebben lekker wat gedronken en in de
zon gaan liggen. 2 jongens van vannacht, 1 werkt in fire fly en zijn
neef die wilde vandaag ook wel naar het strand komen. Dus ja hoor die
kwamen ook even langs. Einde van de middag kwamen Sandra en haar
Belgische vrienden ook naar het strand. Gezellig zo met ze alle. Goh
zo’n weekend leidt je goed af nadat me vriendje weer naar huis is
gegaan. Afleiding had ik namelijk wel nodig, want zo leuk is het niet
als je 2 van die ontzettend leuke weken samen heb gehad.

Iris vannacht ook nog even een taxirit, van Accra naar Kasoa, geregeld
met de neef van die werknemer. Dus ja we werden luxe weggebracht met
de taxi. En dan na deze rit moest ik dan weer terug naar het leven in
Awutu Breku en mijn vrijwilligerswerk. Het leven in Afrika. Maar omdat
dit weekend Pasen is heb ik nog een extra dag weekend. Lekker maar als
het goed is vermaak ik me dan met Agyeman en Baaba bij het strand.

Thuis aangekomen was enkel Tina thuis. Agyeman en Baaba niet, deze
sliepen vannacht nog ergens anders (zoals de afgelopen 2 weken was).
Maar hierdoor heb ik dus eigenlijk enkel een saucijzenbroodje gegeten
vandaag en wel genoeg gedronken (zonder alcohol) maar ja het is saai
om zo thuis te komen. Omdat de stroom uit was, kon ik de oude Nokia
van Gerrit niet opladen. Gelukkig mocht ik even met Tina haar telefoon
bellen naar Agyeman dat ik weer thuis was. Hij komt morgen ochtend
naar Awutu Breku. Dus ik heb mijn klamboe opgehangen in het donker en
ben me bedje ingedoken. Want mijn vorige nachten waren niet erg lang
dus even lekker slapen kan ik wel hebben.

Nou dit waren mijn 2 weken vakantie, ik ben vanaf 1 april weer in het
vrijwilligersleven gestapt. Nog kleine 3 weken en dan komt mama alweer
deze kant op en dan zit het erop dus ik moet nog even optimaal
genieten deze weken. Hopelijk lukt dat.

Dikke kus Tom en Pauline

  • 05 April 2013 - 20:23

    Roxanne:

    Succes je laatste weken meis!
    Fijn om te lezen dat je het zo lekker hebt gehad met Tom, maar nog even en je bent weer hier!

    Genieten he?!

    Xx Rox

  • 06 April 2013 - 18:13

    Marijanne:

    Hoi lieffie fijn dat jullie het samen zo gezellig hebben geniet ervan. Leuke dingen gedaan, geluierd, gesport en lekker gegeten. Nog een paar weekje en dan... Nog fijne werkweken geniet er nog maar van dikke knuffel Marijanne en Gerrit

  • 07 April 2013 - 13:48

    Meinydelange:

    Wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben.nog even geduld en dan is je lieve moedertje er! Geniet er maar lekker van ! Veel liefs meinydelange xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Hoi, Leuk dat jullie op mijn site kijken. Ik ga probeer om zoveel mogelijk deze site up to date te houden met al mijn belevingen. In 2009 afgestudeerd als verpleegkundige en in 2012 afgestudeerd als verloskundige. 14 januari 2013 vertrek ik om mijn droom te werkelijkheid te maken. Ik ga ontwikkelingswerk doen in Ghana. Deze reis zal 3.5 maand zijn. Begin mei zal ik weer op de Nederlandse bodem staan. Hopelijk met veel ervaringen in mijn pocket. Groetjes, Pauline

Actief sinds 27 Nov. 2012
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 25969

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 03 Mei 2013

Ghana

10 Augustus 2011 - 08 November 2011

Stage Zuid- Afrika

Landen bezocht: